Uppryckning, uppladdning och uppdatering!

1. Uppryckning. Nej, nu får det hända nåt här på bloggen! Började jobba heltid för ungefär en månad sedan och ganska snabbt märktes det på bloggen. Tyst. Och det märks på mitt sängbord. Fullt. Och samma bok läser jag fortfarande. Idag blir det en bloggdag, vädret tillåter det och tvättmaskinen snurrar, gubben fixar med skorstenen och barna donar på sina rum. Det var första U:et.

2. Uppladdning. Hur mycket jag än velat har inte heller tiden funnits för mig (dålig på att prioritera? ja kanske…) att förbereda mig inför bokmässan nästa vecka. För dit skall jag. Först hade jag sagt till min chef att om det inte löste sig med personal i biblioteket dessa dagar kunde jag erbjuda mig att avstå då jag ändå skall åka dit på söndagen. Tänkte att man blir ju ganska mör av att gå där och strosa och det kommer ju fler år. Så sade jag. Men för några veckor sedan fick jag ett mail från Jonas på Vi Läser där det stod att jag vunnit en tävling de hade i somras. Jippi! Vad jag vann? Se på bilden!!!

image

Ett fyradagars seminariekort!!!!! Det var ju bara snällt att gå tillbaka till chefen och berätta detta. ”Om det går att lösa åker jag gärna torsdag eller fredag…” Så nu skall jag till bokmässan torsdag och söndag. Fredag och lördag jobbar jag. Återkommer i ett senare inlägg vilka seminarier jag tänkte lyssna på. I vinsten ingick också Merethe Lindströms bok Dagar i tystnadens historia. Den ser jag fram emot att läsa!

3. Uppdatering. Har placerat mig i soffan med högar av tips på blogginlägg bredvid mig. Det blir ett bloggmaraton men ni kommer inte att få alla inlägg idag utan jag tidsinställer dem. Det var U nummer tre.

På banan igen!

3 tankar om “Uppryckning, uppladdning och uppdatering!

  1. Pingback: Vi kör en sväng till! | Den var bra

Lämna en kommentar