Hoppar på en bokbloggsjerka!

Har inte testat detta förut, men nu så! En bokbloggsjerka är till för att vi bokbloggare skall kunna hitta nya bloggar/bokvänner. Kul initiativ! Denna jerka går mellan 2-5 december så häng på! Gör så här:

1. Skriv in adressen till ditt inlägg om ”jerkan” i Annikas kommentarsfält som du finner här.
2. Besök andra bloggare som anmält sig genom att klicka på deras ”jerka”-inlägg i kommentarsfältet på Annikas blogg. Hitta nya bloggar att följa, skaffa vänner och prata om böcker, tipsa om din favoritförfattare, ha skoj!
3. Sprid informationen om jerkan så att fler hittar den och kan dela med sig. Ju fler vi blir desto fler nya bokbloggar kommer vi att hitta under resans gång.
4. Besvara följande fråga i ditt inlägg: Hur får du tag på dina böcker? Köper du eller lånar du dem? Finns det någon internetbokhandel som du anlitar oftare än andra? Kort sagt: beskriv hur du får tag på dina böcker som trängs i bokhyllan och som gör allt för att fånga ditt intresse.

Här kommer mina svar på denna veckas jerka: Jag är en lånare, mycket tack vare att jag jobbar på bibliotek och så händer det ganska ofta att jag lånar böcker i släkt och vänners bokhyllor! Läser jag en bok som jag gillar massor händer det att jag köper den efteråt. Och handlar gör jag oftast på bokhandeln i stan, eller på nätet via AdLibris. Ibland vänder jag mig till Antikvariat.net då mina guldkorn kan finnas där!

7 tankar om “Hoppar på en bokbloggsjerka!

  1. Jag önskar verkligen att jag var mer en ”låneperson” än en ”ägaperson”, å andra sidan, om man nu ska ha något beroende, så är ju boksamlande ganska så OK :)

  2. Jeg elsker både at gå på Biblioteket og låne bøger, men jeg vil også have mine stuer fyldt med bøger. Når Bibliotekerne og Antikvariaterne holder udsalg og sælger det gamle guld billigt, så slæber jeg hjem i pose og sæk :)

    • Det är ytterst sällan jag läser om böcker, det finns ju så många andra böcker att läsa! I jul ska jag dock läsa om Igelkottens elegans då den läsecirkel jag är med i skall diskutera den i januari. En av mina favoriter som jag köpt!

Lämna en kommentar