Vårens böcker 2013 – Barn & unga

SvB-omslag-vuxen-20-2012Har njutit mig igenom Vårens böcker nu. Det har tagit mig några timmar de senaste veckorna. Någon skrev någonstans att hen inte var så värst imponerad av kommande utgivning. Men jag måste säga att jag bockat för ganska många som jag antingen redan nu vet att jag vill läsa alternativt är så pass nyfiken på att jag vill låna hem och kolla på i alla fall. Ser fram emot en vår full med härliga böcker!

Nedan listar jag de böcker jag vill läsa/är nyfiken på/vill tipsa mina barn om när det gäller barn- och ungdomsutgivningen och länkarna går till förlagens sidor:

Mellan vinter och himmel – Elin Bengtsson – Natur & Kultur
Det går bara inte – Camilla Jönsson – B Wahlströms Bokförlag
Ge mig arsenik – Klara Krantz – Alfabeta Bokförlag
Tom Tits roliga tricks – Fresk & Levemark – Alfabeta Bokförlag
Eddie 12/Elsa 12 – Thomas Halling – Alfabeta Bokförlag
Gul utanpå – Patrik Lundberg – Rabén & Sjögren
Felkod 404 – Erik Midander – Bokförlaget Opal (hittar den inte där men här )
Vi är inte sådana som i slutet får varandra – Katarina Sundberg – Gilla Böcker ( hittar den inte där men här)
Dagboksanteckningar från ett källarhål – David Wiberg – Lilla Piratförlaget
Unga poeters sällskap – Mårten Melin – Hegas (hittar den inte där men här)
Begär, oanständiga berättelser – Malva B – MIX Förlag (inte heller på förlagets sida än, men finns här
Beskyddaren – Harlan Coben – Bonnier Carlsen
Två eller tre saker jag glömde berätta för dig – Joyce Carol Oates – Bonnier Carlsen
Homecoming Queen – Moa Herngren – Bonnier Carlsen
Förr eller senare exploderar jag – John Green – Bonnier Carlsen

Och har vi tur är minste sonen med i boken Tom Tits roliga tricks! Ett antal elever inklusive sonen var med när de skulle ta bilder på experimenten här under hösten. Håll tummarna!

Lämna en kommentar