En bok per vecka?

Store sonen på snart 14 frågade mig för några veckor sedan när jag satt vid datorn och bloggade hur många böcker jag läser varje år. Jag klickade in mig på Lästa böcker 2012 och då var summan 44. Vi hade då kanske vecka 47 så jag svarade honom att jag läser nästan en bok per vecka. Vissa veckor blir det knappt något läst alls, medan andra veckor är fyllda med läsning.

Hur ligger jag till nu då, när vi har knappt en vecka kvar av detta år? December har inte varit fylld med läsning men jag har ändå lyckats få ihop 49 böcker hittills. Kanske kan jag komma upp i 52, vi får se. Nu läser jag Torsdagsänkorna av Claudia Piñeiro och det går undan för jag gillar det jag läser. Därefter på tur står nog Keplers Sandmannen. Jag fick den av min mor i julklapp så det hör till att läsa den under ledigheten.

Sandmannen

Men viktigt att tänka på är inte mängden lästa böcker utan det jag får ut av att läsa alla dessa underbara böcker som finns! Innan året är slut skall jag blogga om Jonas Hassen Khemiris Jag ringer mina bröder samt Johanna Nilssons Gilla Hata horan. Jag tänkte också göra någon sorts fem-i-topp-lista över mina favoriter från det gångna året. Och lite annat smått och gott! Funderar också på om jag skall hänga på någon utmaning (är i ärlighetens namn inget vidare på att fullfölja sådana men det är ju också en utmaning :) ) Har ni några tips på några läsutmaningar tas de tacksamt emot!

Kommentera

