Tack Post-it! / Bokbloggsjerka 17-20 augusti

Har varit ruskigt dålig på att hänga på jerkan under sommaren. Jag skyller på att våra rutiner hemmavid inte varit som de brukar och skönt är det. Att följa andra bloggar och kommentera är något som fått stryka på foten ett bra tag. Men nu är det så dags för uppryckning. Jag börjar med Annikas jerka denna vecka:

Hur gör jag för att komma ihåg saker som jag kommer på att jag vill skriva ett inlägg om i samband med t.ex. recensioner eller liknande?

Är det min egna bok stryker jag ibland under eller markerar i sidan där det finns något användbart eller något jag vill spinna vidare på. Några hundöron blir det också, det lovar jag. Även på egna böcker brukar jag, när jag börjar läsa en bok, sätta fast en post-it-lapp på framsidan och försöka ha med mig en penna så jag kan klottra ner tankar som väcks under läsningens gång. Är det så att det är en lånebok blir det post-it-lappen som får ta hela alltet, då kan det bli både två och tre lappar som fylls av mina tankar. Jag vet inte hur jag skulle klara mig utan mina kära post-it!

2 tankar om “Tack Post-it! / Bokbloggsjerka 17-20 augusti

    • Ja så kan det gå! Jag sätter fast 1-2 lappar på framsidan boken så har jag dem med mig vart jag än går med boken. Men då är det ju pennan som saknas ibland…!

Lämna en kommentar