Bokbloggsjerka 20-23 april

Så var det dags att hänga på en jerka igen. Har varit lite dålig på det det sista men idag så! Veckoslutets fråga är följande:

Hur många sidor/kapitel ger du en bok innan du lägger undan den om den inte tilltalar dig över huvud taget?

I ärlighetens namn är jag ganska dålig på att ge böcker den tid de kanske behöver. Har jag inte fått rätta känslan för en bok efter sisådär 20-30 sidor har jag inga problem med att skicka tillbaka den till biblioteket fortare än kvickt. Det finns så mycket annat att läsa! De gånger jag ”tvingar” mig igenom en bok är när det till exempel gäller en bok vi skall läsa i Libri Clava, läsecirkeln jag är med i här på hemmaplan. Då kan det vara värt i och med att vi skall diskutera boken i fråga och då kan den dessutom i och med diskussionen växa i mina ögon om jag inte tyckt så bra om den innan. Så funkar jag!

Är du sugen på att veta mer om jerkan klickar du här!

4 tankar om “Bokbloggsjerka 20-23 april

  1. Jag har aldrig gett upp en bok och inte heller har jag någonsin ångrat en bok jag läst ut. Inte ens Knausgårds egotripp, även om det är det närmaste jag kommit till att avbryta en bok :)

    • Jag är imponerad! Ibland kan jag tom reservera böcker på bibblan då de verkar ha det där och sedan bara läsa baksidestexten och ångra mig. Det är kanske inte så bra men så är det!

Lämna en kommentar