En välkommen nyhet!

Igår, en minut i sju, var jag snabbt inne på fina biblioteksfilialen i Vargön och hämtade en bok jag reserverat. Där fick jag dagens bästa nyhet! Bibliotekarien berättade att kommunens bibliotek fått nya pengar att köpa böcker för. Till saken hör att de i mars månad fick inköpsstopp och alltså inte har fått köpa något sedan dess. Nu har de fått en summa pengar för att köpa ikapp lite. Lite.

Det finns ju absolut inga möjligheter i världen att köpa ikapp det de missat under året. Bibliotekarien berättade att hon under dagen skickat iväg en beställning med massa godbitar/de mest efterfrågade titlarna.

Jag gläds åt vårt bibliotek samtidigt som jag förstår deras frustration över att inte kunna köpa allt som de önskar.

Politikernas beslut i mars var inget vidare och det drabbar som vanligt den enskilda människan. Nu fick vi en lite annan sammansättning i kommunfullmäktige och nya ordföranden med sitt parti gick bland annat till val på att häva inköpsstoppet.

Tack!

Kommentera

