Djävulsdansen 1

Förra veckan började en serie i tre delar på SVT som fått många tittare och bra kritik i media. Jag råkade hamna framför det första avsnittet där bland andra Hillevi Wahl var med. Fokus i detta program var barn till alkoholister. Jag visste inte så mycket mer om Wahl än att hon skrivit lite böcker men nu fick jag nys om hennes barndomsskildring. Klickade in mig på bibblans webb och bokade Kärleksbarnet och efter några dagar kunde jag hämta den.

Jag får ta ett djupt andetag varje gång jag ska ta upp boken för en lässtund. Det är jobbig läsning. Det är svart, tragiskt, ledsamt. Det är helt förskräckligt. Jag har inte kommit så långt än, det är en bok man får läsa i etapper tror jag, men jag ska ta mig igenom den. För Hillevis och alla andra alkoholistbarns skull.

IMG_0326.JPG

Kommentera

