Älskar ord men inte grammatik

IMG_0309.JPG

Jag har aldrig förstått vitsen med grammatik. Att veta vad olika ordformer heter, perfekt, pluskvamperfekt, infinitiv och allt annat. I min värld räcker det gott med att kunna använda orden. Jag lånade Sara Löwestams bok för att se om hon kunde ge mig en annan syn på grammatik. Det gick sådär tycker jag. Det blev faktiskt inte värre och det kan ju ses som ett gott betyg. Jag kan dock inte påstå att jag läste boken från pärm till pärm utan läsbläddrade en del. Några kapitel var intressantare än andra.

Om du är en som gillar grammatik så är detta en bok att njuta av så här på söndagsmorgonen!

Kommentera

