Antimatte

Redan på högstadiet blev matematik mitt värsta ämne. Det var inte skoj, inte logiskt, inte… Jag valde humanistisk linje på gymnasiet för att läsa språk. Och självklart för att slippa ha matematik. Ni förstår, jag är anti matematik.

I slutet av förra veckan fick jag ett mail från författaren Marcus Näslund som skrivit boken Verklighetens kvadratrötter – vad den där matematiken faktiskt kan användas till. Han erbjöd mig ett ex av boken och idag damp det ner i lådan.

Här ska läsas. Kanske kan jag bli lite mindre antimatte efteråt. Hoppas det!

image

Kommentera

