Idag ska jag läsa…

Librarians’ Views of Academic Library Support for Scholarly Publishing: An Every-day Perspective av Joacim Hansson och Krister Johannesson. Hansson är verksam i Växjö och Johannesson i Skövde. På jobbet har vi en grupp kallad Pedagogiskt forum. Sju av bibliotekarierna är med i denna grupp där vi bland annat diskuterar pedagogisk utveckling genom att läsa vetenskapliga artiklar. Till nästa vecka skall vi förutom denna artikel dessutom ha läst Not at your service: building genuine faculty-librarian partnership. Den plöjde jag igenom förra veckan när jag var i Stockholm. Ett trevligt kvällsnöje efter en dag full med katalogisering!

Därefter blir det nog dags att göra ett ryck i trädgården. Solen skiner, fåglarna kvittrar, tvätten hänger ute, jag hör musikkåren spela en bit bort. Det är maj! Sonen undrade igår varför man firar Valborg. Jo, men det är för att fira att våren är här, sade jag. Nej, det är nog för att vi två fyller år i denna månad :) tyckte han. Ja, det kör vi på!

Kommentera

