Om konsten att läsa och skriva ~ Olof Lagercrantz

Denna bok började jag läsa för ett bra tag sedan. Igår fick jag en påminnelse att den skall återlämnas senast imorgon så i morse fick jag snällt läsbläddra klart den. Jag skrev då att det var citatvarning redan från början och ytterligare några fick jag samlat på mig. Lagercrantz skriver om hur hans skrivande gått till, hur han utvecklats som författare och berättar minnen från sitt skrivarliv. Det är en lättläst skildring som kom redan 1985 och det finns många tips och tankar kring skrivande och läsande på ett väldigt enkelt sätt. Läs om du är det minsta intresserad av ämnet!

Om konsten att läsa och skriva (pocket)

 

 

2 thoughts on “Om konsten att läsa och skriva ~ Olof Lagercrantz

  1. Den var kurslitteratur på utbildningen till svensklärare. Jag minns den som mycket både personlig och full med kärlek till ordet! PS. Du har vunnit inne hos mig – maila dina postadress till anna at joholofsson.se

Kommentera

