Stieg Larsson – Män som hatar kvinnor En serieroman del 1

image

Febersjuka sonen somnade i storebrorsans säng och jag fick lästid mitt på måndagen. När hände det senast?! Bäst att grabba tag i en bok omedelbart!

Gillade Milleniumtrilogin. Gillade de svenska filmatiseringarna. Har ännu inte sett något av det amerikanska. Blev nyfiken på det tecknade. Köpte del 1.

Än så länge är jag nöjd. Snyggt gjort. Stämningen finns där. En fundering jag har är ‘skulle jag förstått lika mycket av den tecknade serien om jag inte läst böckerna och sett filmerna?’ Svårt att svara på. Har du ”bara” läst den tecknade serien?

Totalt är det sex delar. Väntar nu på resten!

Kommentera

