Kom ska vi tycka om varandra ~ Hans Koppel

Hans Koppel (dvs Petter Lidbeck) gör det igen! Förutom Theorins Sankta Psyko och Koppels Kommer aldrig mer igen så är jag egentligen ingen favorit av såna här läskiga böcker där kalla kårar lurar på ryggen från bokens första sida. Vad jag tycker om de böckerna kan ni läsa här och här och lite här. Kom ska vi tycka om varandra är minst lika bra, om inte bättre. Den kommer helt säkert att hamna på min topp tio-lista för 2013! Så är det bara.

Boken handlar om Anna, lyckligt gift (?) som har en tillfällig affär med en yngre man under en konferens. Hon ser deras korta affär som tillfällig men det gör visst inte Erik som han heter. Anna blir inte av med Erik och det som följer skulle räckt med hälften. Det är inte vilken snygging som helst hon fått på halsen. Uäh! Det går inte att beskriva mer vad som händer utan att komma med massor av spoilers. Läs och rys!

Kom ska vi tycka om varandra

 

Under tiden jag läser brukar det bli så att böckerna antingen får en massa hundöron (de egna) eller att post-it-lappen som jag placerat på framsidan boken (de lånade) fylls med sidnummer där det stått något jag gillat extra mycket. I denna bok har jag inte markerat ett endaste citat och det är konstigt med tanke på hur himla toppenbra denna bok är. Men min slutsats får ändå bli; boken var så bra hela tiden att jag raceläste utan att reflektera över de små detaljerna.

Är du inte road av thriller-genren så tipsar jag lika gärna om Koppels mer satiriska kortromaner Vi i villa, Medicinen och Kungens födelsedag. Nu finns de som tre-i-en! Har läst dem alla men det var innan jag började blogga så jag har inge recensioner att bjuda på. Men jag gillade nog Medicinen bäst!

 

Hans Koppel x3 : Vi i villa, Medicinen och Kungens födelsedag

Kommentera

