Vabb på sportlovet

Skönt att få ner tempot lite. Barnen är ju lediga hela veckan och jag har tagit semester måndag och tisdag. I morgon får de klara sig själva, på torsdag är maken hemma med dem och på fredag får de ytterligare en dag allena. Just nu fixar de med minste sonens nya radiostyrda bil som inköptes igår i Göteborg. Fokus för gårdagens resa var dock Universeum. Vi hade inte tidigare varit där så det kändes som det var dags nu. Inte minst för store sonen som rundade 14 förra veckan. Det var ett uppskattat besök och har ni inte varit där ännu så är det ett tips från oss till er. Läs mer om Universeum här!

Häng med ned under ytan!

Förutom att vabba barnen (VAra med BArnen) är planen att vårda bloggen en omgång också. Trodde i min enfald att 2013 skulle börja som ett bra bloggår men vart tiden har tagit vägen vet inte jag. Eller jo… förresten. Jag har jobbat mellan 90-100% sedan början av januari. Jag har avslutat mitt nu fd jobb på gymnasiet och så har jag gasat igång på det nygamla på högskolan. Det är klart det tar tid! Och så har vi farit och flängt på en hel massa bandymatcher, i söndags var vi Kungälv och en lördag tillbringades i Skövde på Billingens isbana och så har det ju varit bandy-VM också. Tidstjuvar det där… men det är ju barnen det gäller så det får gå först! Läsning och bokbloggande får stryka på foten och jag får jobba med det dåliga bloggsamvetet.

Jag har märkt att jag, när jag inte hinner blogga, gör fler inlägg på bloggens Facebookssida och på Twitter. I helgen fick jag kört igång Instragram också. Sök denvarbra så hittar ni mig/bloggen där. På fejjan har bloggen som sagt en helt egen sida skild från privata Jessica men på Twitter och Instagram kan det poppa upp även Jessica-inlägg så vill ni hänga med även där får ni hålla tillgodo med även detta. Hoppas inte det skrämmer bort er!

https://i1.wp.com/d36xtkk24g8jdx.cloudfront.net/bluebar/1053f34/images/homepage/brand-header.png

Jag ska försöka få till en länk till höger här på sidan även för Instagram. Kommer så småningom.

 

 

Kommentera

