Läsningsenkät ~ ett nytt ord?!

Den här enkäten med det lite udda namnet hittade jag hos Bokbabbel som i sin tur hittat den hos Julia Skott som i sin tur… Oavsett ursprung funderar jag på ordet läsningsenkät, konstigt, men hittar inget bättre just nu. Här kommer frågor och svar:

1. Ljudbok eller bok i handen?
Bok i handen. Har försökt med en ljudbok en gång, det var förra sommaren, men det föll efter cirka en timmes lyssnande. Jag behöver mer träning men samtidigt lockar det inte något större.
2. Pocket eller inbunden?
Svarar som Bokbabbel: Pocket, men inbunden om jag är för otålig för att vänta på pocketen.
3. Påhittat eller verklighetsbasert? (fiction/nonfiction)
Verklighetsbaserat alla gånger!
4. Harry Potter eller Twilight?
Nej tack. Avstår. För hypat för min del.
5. Fantasyvärld eller vår värld?
Vår värld, den andra lockar inte alls. Är jag för jordnära?
6. Kindle, iPad eller annat?
Läser faktiskt en del böcker på min telefon, en Samsung Galaxy S2. Och så har jag en surfplatta som jag läst lite på men den vill jag sälja. Bud?
7. Låna eller köpa böcker?
Lånar kanske 90% av allt jag läser. Köper bara de böcker jag verkligen vill ha i min hylla.
8. Bokhandlar eller online?
Både och. Gillar att strosa runt i boklådorna medan det oftast blir att jag handlar via internet.
9. Ensamstående bok eller trilogi?
Oftast ensamstående. Är för ivrig/har för dåligt tålamod för att läsa trilogier. Den enda jag lyckats med är Stieg Larsson om jag minns rätt.
10. Tjock bok eller tunn bok?
250 ungefär. Hellre två korta än en lång. Tålamodet där igen :/
11. Romans eller action?
Egentligen inget av dessa. Gillar mer verklighetsbaserade/skulle kunna hända i verkligheten-böcker.
12. Mysa under filt eller steka i solen?
Både och men vill ha mer sol än kyla så ni hittar mig oftare i solstolen än under filten.
13. Varm choklad eller latte?
Varm choklad men oftast te.
14. Läsa recensioner eller bilda egen uppfattning?
Recensionerna läser jag oftast för att se om det är något jag vill läsa men har jag väl läst en bok och skall blogga om den brukar jag inte läsa andras recensioner förrän jag är klar med mitt inlägg.

Hur tänker du med den där läsningen?

2 thoughts on “Läsningsenkät ~ ett nytt ord?!

Kommentera

