Smakebit på söndag

Söndag och bandy-vm är igång. Sverige vann sin första match över Finland här i Vänersborg och Norge vann sin match mot Vitryssland i Oslo i eftermiddags. Grattis Norge! Grattis Sverige!
Det för mig rätt in på den norgebaserade Flukten fra virkelighetens Smakebit på söndag och mitt bidrag denna vecka. Jag har läst Hans Koppel tidigare och gillat skarpt så det är med förtjusning jag sätter igång med boken Kom ska vi tycka om varandra. Förväntningarna är höga!
Bok bild
Jag har inte kommit så långt än, började igår, men är redan fast och planerar lägga mig tidigt ikväll för att läsa en stund innan det är dags för skönhetssömnen. Boken handlar om Anna, lyckligt gift, som under en konferens har en tillfällig affär med en ung man. Men det är något som inte är som det borde och inom kort är hela Annas tillvaro upp och ner. Om snedsteget har jag läst men inte mer. Smakbiten kommer från sidan 38.
”Hon vände sig på sidan och drog täcket över munnen. Motorcykelställning, tryggt och fint. Maken suckade som en nattens  sömnlösa martyr. Hennes hemlighet, ingen annans. Om hon blev absolut tvungen  att lätta sitt hjärta fick hon prata med sin mamma. Anna slöt ögonen och hade så när somnat när ett ljud utifrån fick henne att haja till. Något tickade mot fönstret. Som en försiktigt knackade nagel mot rutan. Hon knuffade till Magnus.”
Då jag, som sagt tidigare, läst en del av Koppel tidigare känner jag redan nu den där äckliga thrillerkänslan som är så typisk för honom. Det här kan bli riktigt bra!
Sugen på att delta? Här kommer instruktioner på norska.
Hvordan delta på en ”En smakebit på søndag”?

Skriv en bloggpost hvor du deler noen valgfrie setninger fra boken du leser nå.

OBS! Vennligst ingen spoilere.

Legg inn linken til ditt innlegg i linkefunksjonen på denne siden for å få besøk av andre ”En smakebit på søndag”-deltakere/lesere.

Du behøver ikke å følge noen fast formel på innleggene dine, her er det bare å slå seg løs :)

Twitrer du postene dine så bruk gjerne hastagen #smakebit.

Utfordringen er inspirert av den engelske bloggen Should Be Readings faste utfordring Teaser Tuesday.

4 thoughts on “Smakebit på söndag

Kommentera

