Att segla jorden runt

The Curious Case of the Book http://thecuriouscaseofthebooks.wordpress.com/2013/01/22/utmaning-till-havs-med-en-bokhylla/ utsatte sig idag för en utmaning. Vilka böcker, 75 till antalet, skulle hon ta med sig på en jordenruntseglats på en husbåt? Det verkade bli en lista av favoriter, en spännande sådan!

Hm, vilka böcker skulle jag plocka med måntro? 75 böcker kan jag inte rapa upp (ursäkta!) så där på rak arm men de jag först kommer att tänka på är följande böcker:

En sorts kärlek – Ray  Kluun
Bibeln (om jag nångång ska läsa den kan ju detta vara ett bra tillfälle)
Milleniumtrilogin -Stieg Larsson
Drömbokhandeln – Laurence Cossé

Då jag inte kan det minsta om båtar och hav och knopar är det väl bäst att även plocka med en bok om detta!

Bloggar detta inlägg från mobilen och vet inte hur länken i början kommer att bete sig, men har du läst hit så vet du det nu!

Kommentera

