400 inlägg och lite om bloggåret 2012!

Såg när jag skrev mitt förra inlägg att det här blir mitt fyrahundrade inlägg. Tjoho! Tycker inte det var så länge sedan jag uppmärksammade det trehundratrettiotredje inlägget. Vart tar tiden vägen?

Och jag frågar igen, vart tog den dryga första veckan vägen av detta år?! Jag skulle hinna med att blogga en massa om fjolåret och om tankarna inför detta nya år när det gäller bloggande, läsning och liknande men tjoff har vi 9 januari och jobb och skola är i full fart. Men jag tycker dock det passar bra med en liten återblick med hjälp av WordPress sammanställning över vad som skett på bloggen så här i inlägg nummer 400.

Denvarbra hade 13000 visningar 2012, dessa var fördelade på 257 nya poster. 129 visningar på en dag är rekordet för 2012 och den dagen var det flest som kollade inlägget Landsbygdsmisären

Hur hamnade ni här då? Jo, via sidor som Bokbloggar.nu och Bokbloggar.se, Facebook, Bloglovin och Twitter. En facebook-sida till bloggen fixade jag i juli och på Twitter hamnade bloggen i slutet av september. Förstår att det gäller att synas på andra ställen så ni länkas hit! Häng gärna på Facebook och Twitter. Länkar finns här till höger!

Vad har ni sökt då som lett er hit? Jo, de vanligast förekommande sökningarna är Dana Fowley, Stora boken med legoidéer, Jens Lapidus mamma försökte, tatuh och bra pocketböcker 2012. Och visst, detta har jag skrivit om! Jag erkänner, mer än gärna!

Var kommer ni besökare från då? Jo från hela 53 olika länder, det är ju ganska coolt! De tre mest frekventa länderna är Sverige (såklart!), USA och Finland. Nästa år, nej detta år, tänker jag försöka arbeta mig in på den danska bokbloggsmarknaden. Planerar mycket dansk läsning så vi får se om jag lyckas. Får slänga in lite danska här och var också kanske?!

Mitt mest diskuterade inlägg var inlägget ‘Första meningen i boken’ och vilka som hjälpte till där kan ni se här! Kan vara läge för ett nytt sådant inlägg. Vad säger ni?

Det var den kvantitativa delen av denvarbra 2012. Mer kommer senare, hoppas ni fortsätter följa med!

Tack för året 2012! /Jessica

 

Kommentera

