Nu är glada julen slut slut slut…

Mamma är här på en liten visit och vi fick röjt bort båda granarna. Ja, båda. Ena sonen har haft en liten minivariant i sitt rum också. Barr överallt en stund!

Även här på bloggen har julen städats ut och gamla bilden med böcker är tillbaka och en ny bakgrundsfärg har det blivit också. Inom kort skall jag ändra till en ny bild. En dag när solen sken (wow!) bad jag store sonen ta några nya bilder till bloggen. Nu skall de bara ta sig från kameran till datorn in på bloggen. Med det tempo jag haft under lovet kanske det tar ytterligare några dagar.

Imorgon är det dags att åter ta sig till jobbet. Till råga på allt börjar jag med att jobba kvällen, till 20, så det blir en lång dag. Men det ska ändå bli skönt att komma in i vardagen igen. Barnen börjar skolan på tisdag så de har en dag kvar av sin ledighet.

Jag har absolut inte hunnit med det jag tänkt under julen. Jag har inte läst alla de böcker jag tänkt. Jag har inte hunnit blogga ikapp. Jag har inte hunnit kolla över och blogga om den statistik WordPress skickade mig på nyårsdagen. Jag har inte…

Men. Jag har njutit min ledighet. Jag har varit på 11 bandymatcher, varav 9 är barnens. Jag har röjt en del i kaoset i vår källare, fortfarande mycket kvar men jag ser slutet! Vissa dagar har jag nog inte gjort så mycket alls, men himmel va skönt!

Nu är det nya tag som gäller. Hej Vårterminen 2013!

Kommentera

