En dag kvar!

Imorgon kommer det att drälla med inlägg här på bloggen. Jag har gjort en topp-tio-lista utan inbördes ordning som jag släpper i omgångar under morgondagen. Hoppas ni vill hänga med!

Trodde inte jag skulle hinna läsa ut någon mer bok, efter Torsdagsänkorna, innan nya året. Men troligtvis hade jag fel där. Tanken var att under nyårsdagarna läsa Sandmannen av Kepler och jag började mycket riktigt igår kväll. En riktigt ryslig bok så jag får hålla mig till den i dagsljus och det är inte lätt nu så mörkt och grått och trist det är för tillfället. I morse läste jag istället drygt halva Affektion av Martin Jern. Den är en helt annan bok, men inte så rolig faktiskt. Det handlar om trasiga ungdomar som försöker hitta sig själva i en allt annan än trygg vuxenvärld. Hinner antagligen klart under kvällen så en recension kommer troligen under morgondagen.

Annars blir nyårsaftonen lugn för vår del. Vi skall gotta oss med en trerättersmiddag där yngste sonen varit med och önskat både förrätt och efterrätt. En toast först och banana split som avslutning. Middagen blir bakpotatis med en räkröra och någon köttbit och sallad till. Och så lite gott att dricka på det. Det blir mums!

Kommentera

