För övrigt är det mycket nu…

Sju dagar kvar att jobba innan lite julledighet – dvs massor som skall hinnas med innan dess. På jobbet är det bland annat fyra lektionspass med studenter på högskolan, uppdatering av hemsidan inför årsskiftet på gymnasiebiblioteket och massa annat. Det blir inte så mycket läst som jag önskat. Jag märker att jag mår bra när jag har tid att läsa men det här med att jobba heltid, i höst på två olika ställen, ha två ungar (läs halvstora barn på snart 11 och 14) som kräver sitt med läxor och aktiviteter och en gubbe som har jobbat aningen för mycket och behöver vila en del hemmavid, hinns inte alltid det där egna jaget med. Jag bär hem böcker från olika bibliotek och fyller på julläsningshögen. Just nu är det fyra bibliotek som används flitigt!!! Ser fram emot en sista längre julledighet för nästa år har jag troligen inte uppehållstjänst på gymnasiebiblioteket längre. Detta återkommer jag till inom en vecka…

I helgen som gick läste jag Gilla Hata horan av Johanna Nilsson. Jag återkommer med en recension men här kan ni läsa om boken och så här ser den ut och DEN VAR BRA!

gillahata

Kommentera

