Dagens happening

Efter lite söndagsslapp vid frukostbordet, läxhjälp, tvätt av gårdagens leriga kläder tack vare folkrace inklusive parkering på leråker och lite planerande inför morgondagens läsecirkelträff som vi skall ha här hemma hos mig så är det dags att träffa mina fackliga kamrater. Det kanske låter som att jag är väldigt aktivt fackligt men jag är DIKs representant (jag representerar mig själv och min kollega) på gymnasieförvaltningen i kommunen. Så så stort är det inte. Tillsammans med en del av de andra DIKarna i kommunen som hör till barn- och ungdomsförvaltningen skall vi idag umgås utanför jobbet. Vad vi skall göra? Jo, det är dags att stifta bekantskap med 123 Schtunk och de skall framföra August Strindbergs Hemsöborna.

Jag hade tänkt att läsa eller i alla fall ögna igenom boken innan men det har jag inte hunnit/prioriterat. Min mamma var på besök i veckan och hon hade koll på läget så jag fick en kort resumé av henne. Tack!

2 thoughts on “Dagens happening

Kommentera

