Yo man!

Nej, Mo Yan var det visst! Grattis till denne herre!

Då jag inte hade en aning om vem han var fick jag snabbt surfa in på folkbibliotekets hemsida och boka en bok. Då, strax efter 13, var ingen av de två böckerna biblioteket har i sitt bestånd utlånade. Nu när jag skall in på hemsidan fungerar den inte alls. Har den rasat av för mycket beställningar måntro?! Ja, troligen är jag etta i kö, och får möjlighet att läsa hans Vitlöksballaderna om några veckor.

Och grattis till Tranan som har tagit Yan till Sverige, nu får han ju möjlighet att komma hit på riktigt!

2 thoughts on “Yo man!

  1. Jag visste inte heller vem han var förrän idag. Dock tycker jag att hans genre verkar spännande så kommer definitivt att läsa något av honom någon dag. :)

Kommentera

