Skojig läsning? – Bokmässan i backspegeln del 3

Jag vet inte om det är rätt men jag fnissar en aning när jag läser baksidestexten på boken En man som heter Ove av Fredrik Backman.

”Ove är 59 år. Han kör SAAB. Trots att han avsattes som bostadsrättsföreningens ordförande för flera år sedan (i det som Ove bara minns som”statskuppen”). Men när de nyinflyttade grannarna i radhuset mittemot råkar förstöra Oves brevlåda blir det upptakten på en komisk och hjärtevärmande historia om tilltufsade katter, oväntad vänskap och den uråldriga konsten att backa med släp. Som kommer att förändra en man och en bostadsrättsförening i grunden. Fredrik Backmans debutroman om den arga äldre mannen i grannhuset lyckas både skapa sitt eget humoristiska universum och berätta något viktigt om oss själva och vår tid.”

Visst låter det lite galet!

Inköpt i monter…. ja vilken var det?

 

2 thoughts on “Skojig läsning? – Bokmässan i backspegeln del 3

  1. hihi jag fnissar också! Köpte den på mässan också och fick den signerad. Han ritade till och med en blå saab åt mig också. Backman är klockren! :D

Kommentera

