Tur man är flexibel eller Byter bok som folk byter…

Eller ja, den blev lite hemsnickrad…

Idag började jag jobba igen efter nästan sju veckors semester. Vi har en del att förbereda innan eleverna kommer den 22 augusti, biblioteksintroduktioner, lånekort, undervisning, planering inför hösten… Det var gymnasiebiblioteksdelen. Den 20 augusti kan jag också börja titulera mig högskolebibliotekarie. Också! Under hösten skall jag arbeta på högskolebiblioteket i grannstaden fyra dagar i veckan. Den femte arbetsdagen kommer jag att göra på mitt ”vanliga” jobb. Jag ser fram emot detta något helt otroligt mycket! Insåg just att det blir ganska mycket på jobben de närmaste veckorna, vilken tråkigt nog leder till att bokläsningen får ta ett steg tillbaka. Nej, jag hinner inte läsa skönlitteratur på jobbet, inte heller facklitteratur, vilket många tycks tro. När det är intensivare perioder på jobbet orkar jag helt enkelt inte läsa så mycket på hemmapan.

Och så börjar barnen i skolan igen efter nio veckors ledigt. Rutiner kom tillbaka! Läxor – inte så många tack! Och så drar aktiviteterna igång också visst… Samtidigt som det är jobbigt att ha det framför sig, vet jag ju att det räcker med en vecka så är hela familjen i ”ordning” igen.

Började på Eija Hetekivi Olssons Ingebarnsland för några dagar sedan, men det går trögt. Fick syn på Illdåd av Erikson i bokhögen och tänkte krasst att det nog är bäst att börja på den istället. Senast 4 september skall en recension eller liknande skrivas. Så, here we go!

2 thoughts on “Tur man är flexibel eller Byter bok som folk byter…

Kommentera

