Boknörderi!

Bokbabbel skrev för någon vecka sedan ett inlägg om oss boknördar. Ja, jag erkänner, jag är en boknörd.
Hon skrev:

”Bokmalar är sannerligen en underlig mix av pessimism och optimism.
De tror nämligen att det varje dag finns risk för tågstopp,
snöstorm eller andra katastrofer, vilket visar sig i deras egenhet
att alltid packa med en hel drös med böcker.
Optimismen igen, den kännetecknar sig då dessa bokmalar
verkligen tror att de ska hinna läsa alla medhavda böcker.”

Så sant! Eller vad tycker ni? Stämmer in på mig i alla fall!

2 thoughts on “Boknörderi!

  1. Det stämmer bra. Dock kör jag med max två böcker. Jag har alltför långa promenader till och från stationen. Förvisso skulle en stor trave böcker innebära ett tuffare styrketräningspass…

Kommentera

