Böcker till resten av familjen

När jag kollar bokkataloger, surfar runt på nätet eller i kollar i bibliotekets hyllor har jag också, för det mesta, på mig familjens läsglasögon. Ibland kan jag hitta några guldkorn till dem också. I Höstens böcker 2012 hittade jag följande:

Till maken J: Yngwie J Malmsteens biografi Såsom i himmelen, så ock på jorden. Den tror jag skulle uppskattas till exempel i fars dagspresent. Boken utkommer i början av oktober.

Till J nummer 1 tror jag boken Minecraft: block, pixlar och att göra sig en hacka – historien om Markus ”Notch” Persson och spelet som vände allt upp och ner av Daniel Goldberg och Linus Larsson passar som hand i handsken. Utgivning 17 september.

Till J nummer 2 hittade jag Stora boken med legoidéer av Daniel Lipkowitz. Legointresset har dessvärre minskat men en bok som denna kan kanske få det att vakna till liv igen. 1 augusti ligger den på diskarna!

 

Kommentera

