Stopp för långtidsutmaningar!

Sådär! De ger mig bara ont i magen. Tidigare under året lade jag ner min första utmaning för 2012. Den som handlade om A-Ö där mitt alfabet slutade med A, N och P. Det kändes bra och jag har inte saknat den!

Nu är det dags att, efter halva året, lägga ner även utmaning nummer två, den som handlat om att läsa några hyllvärmare . Jag har så många andra trevliga böcker runt mig som jag också, och mycket hellre, vill läsa så följande böcker får stryka på foten ett tag till:

Jag ska ge dig världen – Chufo Lloréns
Boktjuven – Markus Zusak
Norrlands svårmod – Therése Söderlind
Kärleken i Julia Anderssons liv – Åsa Moberg
Undantaget – Christian Jungersen
Hoppas – Åsa Aderberg Strollo
Toffs bok – Kalle Dixelius
Stockholm Rosé – Sophia Wolf Lösnitz
Böcker inom och omkring oss – Aidan Chambers

Detta betyder ju inte att jag aldrig kommer att läsa dem, men inte just nu. Att vara tvungen att läsa en bok ligger inte för mig. Så, åter till önskeläsningen!

Tilläggas skall att jag älskar de där korta/snabba, dags eller vecko-utmaningarna, till exempel som när jag var i Italien i maj.

Har ni några utmaningar att tipsa om?

 

6 thoughts on “Stopp för långtidsutmaningar!

Kommentera

