Harlan Coben är rysligt bra!

Säger jag efter att ha läst endast en av alla hans titlar

På ett par dagar har jag slukat Släpp inte taget som handlar om följande:

”Tia och Mike Baye hade aldrig kunnat tänka sig att spionera på sina barn. Men på sista tiden har deras sextonårige son Adam varit ovanligt frånvarande och med tanke på att hans bäste vän Spencer nyligen begått självmord kan de inte låta bli att oroa sig. Och bara några dagar efter att de låtit installera ett spioneringsprogram på sonens dator skakas de av ett olycksbådande meddelande från en okänd avsändare. Som om Mike inte hade nog med bekymmer får han reda på att grannpojken Lucas Loriman är i akut behov av en njurtransplantation. I egenskap av pojkens läkare sitter han nu inne med en hemlighet som kan komma att tillintetgöra familjen Loriman. I en annan grannvilla gör Spencers mamma en överraskande upptäckt om den natt hennes son dog. Men innan hon hinner ta reda på mer försvinner plötsligt Adam spårlöst. En förlamande skräck lägger sig över grannskapet. När de tre familjernas liv kolliderar med varandra börjar gömda hemligheter i det förflutna sakta stiga upp mot ytan. Och när en oidentifierad kvinna hittas död i området hotar dessa hemligheter att vända upp och ner på livet i det stillsamma lilla samhället. Hur långt är föräldrarna beredda att gå för att skydda sina barn?” (från Bokus)

På baksidan av den bok jag läst beskrivs bara ”problemet” med Adam så när alla andra incidenter dyker upp i boken blir det ett virrvarr av händelser och personer att hålla reda på, men ett spännande sådant! Coben får skickligt ihop allt i slutet, långt ifrån hur jag hade förväntat mig. Det gillar jag. Det är inte så ofta jag läser thrillers eller deckare för det lockar mig inte så värst men den här var bra! Tack Maria för lånet :)

Någon som har tips på någon annan bra (eller kanske bättre?!) Coben-thriller?

Kommentera

