Skulle behöva ha längre hem från jobbet…

Min kollega startade upp ett abbonnemang på Storytel för några veckor sedan. Då fick hon fem valfria titlar att ge bort och jag var en av de lyckliga mottagarna. Efter lite stök fick jag igång Storytelappen i mobilen. Jag valde Cirkeln av Strandberg och Bergmark då jag inte läst den. Tilläggas ska väl att jag aldrig tidigare lyssnat på en ljudbok så det var lite av ett experiment också. Boken är spännande (bryr mig inte om att skriva vad den handlar om här, många av er vet säkert, skriver detta inlägg på mobilen dessutom…) och varje eftermiddag när jag cyklar hem från jobbet lyssnar jag en dryg kvart. Jag känner att jag lätt skulle kunna ha minst en mil till jobbet just nu, allt för att få lyssna mer! I och med att jag är ny på det här har jag inte lärt mig hitta andra stunder då jag kan lyssna. Om ni undrar varför jag inte lyssnar när jag cyklar till jobbet beror det på att jag då cyklar tillsammans med ene sonen till skolan. Då har vi dagens pratstund tillsammans han och jag. Mysigt!

4 thoughts on “Skulle behöva ha längre hem från jobbet…

  1. Jag har lite svårt att lyssna på böcker men just när man går långpromenader så funkar det bra. Jag lyssnar också mycket på nedladdade radioprogram eftersom i obygden där jag ofta går inte alltid finns mobilt nät. Det funkar toppen!

    • Får försöka börja med promenader, lite mer motion på köpet är ju aldrig fel :) Vi lyssnar ofta på Sommarpratarna när vi åker bil en längre sträcka. Finns en del pärlor där!

  2. Ett tips är att lyssna på ljudbok när man diskar, Då försvinner disken fort. Eller att lyssna medan man gör andra liknande sysslor som inte kräver en massa tänkande. :)

    • Har diskmaskin :) men det handlar väl om att hitta de där stunderna. I och med att jag har barn (och man) vill jag inte ockupera öronen med ljudbok när de är hemma. Och hur ofta är man ensam hemma?! Tänkte att gräsklippningen kan förgyllas med ljudbok. Ett steg på vägen i alla fall.

Kommentera

