August Strindberg död

Ja, för hundra år sedan idag dog vår August Strindberg. Än har jag inte hunnit läsa något mer än Ett halvt ark papper samt lite citat av honom. Citaten har jag läst mest på grund av att vi idag körde i gång en tävling på jobbet. De tävlande, elever, lärare och övrig personal, får nio citat (egentligen åtta då det nionde är Ett halvt ark papper) att läsa. Därefter får de rösta på det eller citat de tycker är bäst. Bland de tävlande som röstat på det citat som fått flest röster lottar vi ut tio böcker. Alltså en bok var till tio tävlande. Skulle tagit kort på begivenheten idag men glömde det totalt. Återkommer.

2 thoughts on “August Strindberg död

  1. Sv: Han har gjort ett gott val. Rabarberpaj är så gott. :)

    Ja den där jäkla läslusten. Usch Vill ha tillbaka den. Skönt att veta att man inte är den enda i alla fall. :P

    Jag vet inte om jag läst något av Strindberg. Tror det när jag gick i skolan eller så var det om han. Kommer bara ihåg en bit om en man som sitter i en vindsvåning och skriver samt är lite galen. Kan mycket väl vara om Strindberg. hehe

    Vad brukar du vanligtvis göra när läslusten försvinner? Några tips?

    • Jag går runt och längtar och mår lite dåligt när läslusten är borta men så hux flux kommer den åter ofta när jag väljer en bok som, konstigt nog, jag inte vanligtvis skulle läsa. Har haft en svacka nu men i veckan fick jag låna Hello Kitty måste dö av en kollega och den var kul och helt galen. Har bara inte hunnit skriva om den än :) Mina svackor kommer ofta när jag varit ledig från jobbet eller varit sjuk ett tag och skall åter till arbetet. Det är som att det blir för mycket en period, några veckor, men så är den över. Konstigt det där!

Kommentera

