Dubbelutmanad på 11:an

Jag har blivit utmanad av Bella på Bellas bok i ett sorts kedjebrev som florerar i bokbloggsvärlden sedan några dagar. Har också blivit utmanad av Maria på Unga Vuxna så nu blir det himla svarande på frågor. Men jag skall inte sticka under stol med att det inte är skoj, för det är det! Kruxet blir att hitta på elva frågor att skicka till elva andra. Jag väljer för lathetens skull (och lite tidsbrist…) att inte snickra ihop 22 frågor. Här kommer mina svar på Bellas frågor:

1. Vad för spännande facklitteratur äger du? Mest om språk faktiskt och receptböcker såklart! Och mina två favoriter Böcker inom oss av Aidan Chambers samt Lena Sundströms Världens lyckligaste folk: en bok om Danmark.

2. Vilket är det snyggaste omslaget du sett? Just nu är det Drömbokhandeln tror jag, men det varierar, egentligen borde det vara en receptbok med något gottigt på!

3. Vilket bokkaraktär påminner mest om dig? Oj, ingen aning. Gillar lite tysta filurer, som jag.

4. Favorit-läs-plats? Soffan eller i hängstolen på terrassen på sommaren.

5. Vilken bok har du blivit mest berörd av och varför? Before I die av Jenny Downham bara för att den är så fint skriven och tårarna bara sprutar.

6. Vilken är din favorit bok-serie? Den enda serie jag läst, om man får kalla den serie, är Millenniumtrilogin av Stieg Larsson. BRA!

7. Vad hade du för favoritbok när du var liten? Hur liten? Jag minns inte, men min första favvo är Pappa Långben av Jean Webster.

8. Vad var den sista meningen du läste i den bok du läser just nu? ”Inga problem.”

9. Hungerspelen eller Engelsfors-trilogin? Har inte läst någon av dem men Engelsforstrilogin lockar mer.

10. Läser helst på: svenska eller engelska? Svenska.

11. Sist men inte minst: Your all-time favorite? Igelkottens elegans återkommer jag ofta till när folk frågar och så Before I die  av Downham då.

Snart kommer svaren på Marias frågor! Och om ännu en stund kommer mina elva frågor till elva andra. Om en stund!

2 thoughts on “Dubbelutmanad på 11:an

Kommentera

