Mitt alfabet består av A N och P

Ambitionen var att under året tillverka en lista kallad Från A till Ö 2012. Där skulle jag med jämna mellanrum presentera 2-3 författare per bokstav och lite om någon eller några böcker som de författat. När snart en tredjedel av året gått och jag bara skrivit ihop tre bokstäver är det dags att lägga ner denna utmaning. Att inte få gjort det stressar mig. De inlägg jag gjort ligger kvar och är sökbara bland etiketterna med orden ”Från A till Ö”. Så, nu är det dags att ta tag i hyllvärmarna!

Jag ska ge dig världen – Chufo Lloréns
Boktjuven – Markus Zusak
Norrlands svårmod – Therése Söderlind
Kärleken i Julia Anderssons liv – Åsa Moberg
Undantaget – Christian Jungersen
Hoppas – Åsa Anderberg Strollo
Toffs bok – Kalle Dixelius
Stockholm Rosé – Sophia Wolf Lösnitz
Böcker inom och omkring oss – Aidan Chambers

 

Kommentera

