Blev lite halv-booked idag

På förmiddagen fick jag ett mail från Booked om att det fanns femtio exemplar av boken Allra hemskaste syster av Lina Forss att läsa. Klickade snabbt att jag var intresserad av att läsa boken men jag var inte tillräckligt snabb. Hrmpf! Efter ytterligare en liten stund  fick jag ett mail som innehöll följande trevlighet:

”Du anmälde intresse för att läsa relationsromanen Allra hemskaste syster.  De 50 inbundna exemplaren tog snabbt slut, men nu har du ändå chans att läsa boken innan den kommer i handeln. Varje dag framöver släpper bokförlaget Telegram ett kapitel av boken som e-följetong. Du kan läsa på din dator, mobil eller läsplatta.” Och så en länk dit jag skulle anmäla mig. Sagt och gjort det har jag gjort. Ser fram emot läsningen, verkar spännande!

Vad boken handlar om? Jo, det sägs vara ett klassiskt drama i samtidsmiljö inspirerat av Shakespeares Kung Lear. Handlingen kretsar kring maktkampen mellan fyra systrar om den döende pappans modeimperium. Kurt Leander äger en världsomspännande klädjätte. Han är svårt sjuk och förbereder sin bortgång. Patriarken samlar sina fyra döttrar och meddelar att den som älskar honom mest ska bli rikast belönad. Så ställs syster mot syster i kampen om makten över modeimperiet. Men det finns ett nytt testamente ingen av dem känner till och kriget mellan systrarna får en oväntad vändning.

Boken är den första i en serie av tre romaner av Lina Forss baserade på kända Shakespearedramer. Som bäddat för intrig!

5 thoughts on “Blev lite halv-booked idag

    • Det verkar inte som att det är lika ”hårt” nu, twitter eller Facebookinlägg verkar räcka. Men jag kommer säkert att skriva något mer om boken i alla fall, så småningom. Jag har aldrig lyckats bli fully-booked, har du?

      • Ok, jag skriver ju om den ändå men när det gäller böcker som inte kommer från Booked så brukar jag oftast bara skriva om dem en gång. Ja, jag har blivit booked två gånger med Ön och Rör mig inte. Jag är en sån som har mejlen i fickan jämt men å andra sidan blev jag inte så värst imponerad av någon av dem. Jag insåg dock idag att jag inte ville ha Skalpelldansen när den erbjöds men idag blev jag intresserad av den via annat håll, samma sak med en barnbok de haft. Någon sorts undermedveten påverkan lyckas de tydligen med… :-)

      • Jag försöker ha mailen i fickan men ofta är det på dagtid mailen kommer och då är jag allt som oftast upptagen på jobbet och ser man det först efter en timme så är det ofta för sent. Har iofs inte varit med så länge men snart vill man ju lyckas roffa åt sig en bok :) Ön har jag på sängbordet, har börjat men stannat upp… Skalpelldansen har jag läst mycket gott om så det får bli ett senare lån.

  1. Ping: Kanske-Booked Allra hemskaste syster « Bokdivisionen

Kommentera

