Harry Potter + jag, inte sant

För den som gillar Harry Potter finns nu Pottermore. Jag erkänner villigt, jag har inte läst en endaste Harry Potter, inte heller sett en hel film. Jag vet inte riktigt varför men dels beror det nog på att det inte är en genre jag är förtjust i, dels beror det nog på att böcker som blir så hypade (och säkert har rätt att bli det också) får mig att ta ett steg tillbaka. ”Det kan inte vara så bra som alla säger” liksom… Samma fenomen gäller Hungerspelstrilogin. Är det någon mer som känner så här?

4 thoughts on “Harry Potter + jag, inte sant

  1. Hungerspelen är så bra som alla säger. Men hypen kring Twilight böckerna är väldigt överdriven. Jag menar innan filmerna var det sunda hyllningar men sedan filmerna kom ut har det urartat helt, jag hoppas verkligen inte att det blir detsamma med Hungerspelen

    • Jag tycker det verkar lugnare med Hungerspelsfilmen, men man vet aldrig när fortsättningen kommer. Och Twilight ja, den serien har jag heller inte läst. Får liksom nog av att låna ut dem…

  2. Jag tycker Harry Potter är ”rätt bra”, och det är väll ungefär mitt betyg för Hungerspelen med. Tycker inte de är dåliga men jag tycker verkligen att de är överskattade och får mer beröm än de verkligen förtjänar. Har alltid antagit att folk ger dem högsta betyg enbart för att man ”ska” ge HP högsta betyg. Två bokserien som definitivt skulle må bra av lite gammal hederlig kritik.

    • Ja, så kan det vara, det är liksom inte okej att tycka dåligt om dem. Då blir det kanske att den kritiken skulle slå tillbaka på en själv, vilken dålig smak du har då…

Kommentera

