Mega-enkät om mig

 

Det tog en stund men nu är den besvarad. Översiktsläsning, heter det så?, rekommenderas!

1. Hur gammal är du om fem år? 45
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Barn och make
3. Hur lång är du? 172 cm
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Dum dummare såg vi igår
5. Vem ringde du senast? Min systerson som fyllde 9 i fredags
6. Vem ringde dig senast? Kära mor
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? Ok. Krya på er! Kram från syster yster
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? SMS
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda
10. När såg du senast din mamma? Hmm, sportlovet tror jag det var
11. Vilken ögonfärg har du? Blå
12. När vaknade du i dag? 07.41
13. Vilken är din favoritjulsång? O helga natt och så skall den framföras av en man
14. Vilken är din favoritplats? Min terrass, på sommaren
15. Vilken plats föredrar du minst? Cykelvägen hem i regn och motvind
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Ungefär där jag är nu…
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Mardrömmar om bränder
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Mitt ena barn
19. Hur stor är din säng? Har ena halvan av en 180-säng
20. Har du stationär eller bärbar dator? Båda sorterna finns i huset
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Trosor
22. Hur många kuddar har du i sängen? 1
23. Hur många landskap har du bott i? 3 samt ett fylke
24. Vilka städer har du bott i? Vänersborg, Göteborg och Trollhättan
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota!
26. Är du social? Nja, inte alltid
27. Vilken är din favoritglass? Hemgjord jordgubbsglass
28. Vilken är din favoritefterrätt? Kladdkaka med en klick grädde
29. Tycker du om kinamat? Jodå
30. Tycker du om kaffe? Nej usch, pulvret kan jag dock sniffa på, länge!
31. Vad dricker du till frukost? Thé
32. Sover du på någon särskild sida? Vänster
33. Kan du spela poker? Nej
34. Tycker du om att mysa/kela? Nej, inte så värst
35. Är du en beroendemänniska? Tror inte det
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja
37. Vill du ha barn? Har två och är nöjd med dem!
38. Kan du några andra språk än svenska? Ja, engelska och danska
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Inget, gillar sötvatten
41. Vad spenderar du helst pengar på? Resor med familjen
42. Äger du dyrbara smycken? Nej, de har ”bara” högt affektionsvärde
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Babel, gillade Bron, Mordkommissionen
44. Kan du rulla med tungan? Öh?!
45. Vem är den roligaste människan du känner? Svårt att välja, men har en del danska bekanta som är kul!
46. Sover du med gosedjur? Nej inte längre
47. Vad har du för ringsignal? Introt till Bron tror jag eller Cohen’s Halleluja?
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Ja, några få
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? En kabel till nätverket i huset
50. Flirtar du mycket? Nej det kan jag inte påstå
51. Kan du byta olja på bilen? Nej
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej, saknar körkort. Borde kanske blivit stoppad på cykeln nångång, styronykterhet…
53. Vilken var den senaste boken du läste? Min briders bok av Lars Åke Augustsson
54. Läser du dagstidningen? Ja, ttela
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej
56. Dansar du i bilen? Nej
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Ingen aning, lyssnar inte på radio så ofta, kanske Bandit Rock?
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En boktitel
59. När var du i kyrkan senast? Julafton kväll förra året
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Gerda Linder, svenska och tyska
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Nån vecka
62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? En kompis som kom med blommor när jag var sjuk
63. Vad lyssnar du på just nu? Sång från SvtB blandat med ljud från Farming Simulator
64. Har du varit med i tidningen? Ja, lokaltidningen
§65. Vad är det konstigaste du ätit? Gryta gjord på torsktunga, men det var gott!
66. Vem såg dig naken senast? Maken
67. Vad är det för färg på din tandborste? Vit och lite silver
68. Hur imponerar man på dig? Överraskar mig
69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? Oftast ingen
70. Har du någon piercing? Bara hål i öronen
71. Din största vinst? Mina barn!
72. Civilstånd? Gift
73. Vilka hemsidor besöker du dagligen? Massa olika bloggar inkl min egen
74. Är du fåfäng? Nej, det vill jag inte påstå
75. Ångrar du någonting du gjort? Ingen idé tycker jag, gjort är gjort
76. Hur gammal är din pappa? 65 i höst
77. Vilket är ditt drömjobb? Nåt med böcker, skrivande, hemsidor tror jag
78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Oh, ja
79. Vad har du haft för husdjur under ditt liv? Hamster, undulater, vandrande pinnar, eremitkräfta, grodyngel…
80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig? Har tidigare samlat på plastpåsar, är vänsterhänt och letar febrilt efter ett annat jobb
81. Svär du ofta? Nej, inte så värst
82. Sverige när det är som bäst? Sommaren
83. Kan du åka slalom? Nej, de kunskaperna försvann för ett tag sedan
84. Vad har du ätit i dag? Frukost än så länge (oboy, thé, macka och ett ägg) och mitt penicillinpiller
85. Vad har du för utbildning? Förskollärarutbildning, en examen i Biblioteks-och informationsvetenskap samt en hel massa andra högskolepoäng som jag är stolt över
86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Mina smalben är helt okej
87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Magen
88. Vilken är din bästa egenskap? Snäll
89. Vilken är din sämsta egenskap? För snäll
90. Nämn två historiska personer som intresserar dig? Svårt, Virginia Woolf börjar intressera mig
91. Saknar du något? Efter tio dagars sjukdom saknar jag ork, annars vet jag inte
92. Är det viktigt att fira födelsedagar? Barnens ja, men sedan kan det vara
93. Vad gör dig ledsen? Tykna kommentarer
94. Vad gör dig glad? Fina gester som kommer så där naturligt
95. Har du varit gift eller förlovad? Förlovad två gånger, gift en gång
96. Vad ska du göra i helgen? Påskhelgen är snart slut men nästa helg hoppas jag på fint väder så jag kan plantera om mina blommor
97. Vad är det knasigaste du gjort? Är lite impulsiv ibland men det löser sig för det mesta, så vad som verkar vara knasigt till en början visar sig ofta vara ganska smart i alla fall!
98. Vad har du för laster? Godis
99. Vem är din förebild? Har nog ingen speciell
100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Läsa en bok!

 

Kommentera

