Dom däringa utmaningarna

Usch, det går inget bra! Någon, hittar inte inlägget nu, skrev häromdagen hur det gick med utmaningarna för 2012 och hoppsan, javisst, sådan har jag också. Hur går det då? Nja, inget jag kan stoltsera med precis.

Läsutmaningen skulle man kunna säga att jag inte kört igång än. Jag har föresatt mig att läsa följande hyllvärmare under året

Jag ska ge dig världen – Chufo Lloréns
Boktjuven – Markus Zusak
Norrlands svårmod – Therése Söderlind
Kärleken i Julia Anderssons liv – Åsa Moberg
Undantaget – Christian Jungersen
Hoppas – Åsa Anderberg Strollo
Toffs bok – Kalle Dixelius
Stockholm Rosé – Sophia Wolf Lösnitz
Böcker inom och omkring oss – Aidan Chambers

och nu är vi halvvägs in i mars. Och jag har inte börjat med någon än. Det är banne mig inte lätt. Den största boven i dramat är att jag flera gånger i veckan bär hem flertalet böcker från dels jobbet, dels filialbiblioteket. Inte bra, men himla skoj!

Min andra utmaning heter Från A till Ö 2012. Kortfattat innebär utmaningen att det skall resultera i en lista över författare från A till Ö. Till dags dato består mitt alfabet av A, N och P, kort och gott!

Tiilägg till detta inlägg 20120318 Tack Bokdivisionen för att du uppmärksammade mig på att det var du som uppmärksammade mig på utmaningarna!

6 thoughts on “Dom däringa utmaningarna

      • Jag har precis plockat fram Shutter Island från samboutmaningen för att beta av lite bättre! Jag vet inte hur många gånger jag kan rekommendera Böcker inom och omkring oss. Otroligt inspirerande!

      • Shutter Island läser många elever på skolan (gymnasiet) mer eller mindre frivilligt. Vet inte vad de tycker men läraren som rekommenderar/säger att de skall läsa den måste tycka den är bra. Jag är för oinsatt för att tycka något. Jag inbillar mig att Chambers bok är bra, lyssnade på honom i Göteborg i höstas tillsammans med Katarina Kuick och det var helt toppen! Vilken sprudlande gammal, men ändå så ung till sinnet, man!

Kommentera

