Från A till Ö – P

Dags att komma vidare med min extrautmaning…

Jodi Picoult – Allt för min syster, Förvinnanden, Den tionde kretsen, Skulden och Jacobs värld samt en del andra ej ännu översatta titlar har denna författare skrivit. Alla de böcker jag läst hittills har jag gillat skarpt. Jag tror det är sättet hon visar på att livet och alla de saker vi ställs inför inte har ett enkelt svar. Kan vara jobbigt men sant. Vill du läsa mer om henne så klicka här!

Peter Pohl – mest nykänd för filmatiseringen av boken Jag saknar dig! Jag saknar dig! Fina berättelser främst om och för ungdomar. Mer att läsa om honom finns här.

Vi börjar med dessa två. I morgon skall jag jobba igen efter en vecka i sjuksängen, får ta en sväng i skönlitteraturhyllan och leta fler P, påfyllning kommer troligen.

Vill du se vilka bokstäver jag hittills avverkat klickar du på Från A till Ö 2012 upptill på sidan eller här.

Kommentera

