Bokbloggsjerka 27-30 januari

I Annikas jerka denna vecka får vi frågan:

Om du hittar en bok du gillar går du då bananas för att få tag på samtliga böcker som denna författare har skrivit?

Nja, inte helt bananas men lite sugen på att hitta mer blir jag allt. Jag surfar in på bibliotekets katalog eller oftare någon nätbokhandel där man får reda på mer om bokens innehåll och kollar om det finns några fler titlar som kan vara läsvärda. Alltför ofta blir jag besviken på en författares övriga böcker. Har jag hittat den bästa först kanske? Men en författare jag gillat allt av är Jodi Picoult, än så länge så hennes böcker håller jag utkik efter, överallt!

4 thoughts on “Bokbloggsjerka 27-30 januari

  1. Det finns oftast en bok man gillar bäst. Men jag brukar nog också försöka få tag på författarens andra böcker också, man vet inte vad man tycker före man har läst dom andra böckerna.

    • @ Sara Pepparkaka; håller med dig helt och fullt, men jag läste Igelkottens elegans för några år sedan och älskade den, gick sedan lös på Barberys andra som heter Smaken och blev så besviken. Det var en helt annan bok. Man förväntar sig att det skall hålla samma stil och standard rätt igenom men så är det ju sällan, på gott och ont.

  2. Tänkte först att Jodi Picoult har jag aldrig hört talas om, men när jag kollade så visade det sig att jag visserligen inte läst något av henne, men sett filmen Allt för min syster. Jag har faktiskt inte vågat läsa boken, för filmen var tillräckligt jobbig och boken brukar ju alltid vara bättre.

    • @ Monika; ja den är jobbig men Picoults sätt att ta sig an livets problem tycker jag är så bra. Livet är inte svart eller vitt, upp eller ner utan allt i en enda röra. Testa en annan titel tex 19 minuter

Kommentera

