Söndagsbloggaren…

Hmm, nästan pinsamt. Jag har inte bloggat sedan i söndags men i tankarna har flera inlägg kommit till. Det är bara det att tiden saknas, barnens skola/läxor och fritidsaktiviteter tar mycket tid och första veckan på jobbet efter jullov och sjukdom tog mycket ork från mina egna intressen. Och i tisdags hade vi läsecirkelträff hemma hos mig. Det var kul!

Vi var sju hugade bokläsare som diskuterade Igelkottens elegans av Muriel Barbery och vad jag tycker om boken har jag berättat förut. Mina bokvänner gillade boken, i och för sig på lite olika sätt, och jag gillade samtalet om boken. Vi pratade om klasskillnader, varför boken slutar som den gör och hur ett alternativt slut skulle sett ut. Vi pratade också om vilken kraft det ligger bakom andra människors idéer om hur andra förväntas vara. Efter en stund flöt samtalet in på en mängd andra titlar och vi enades slutligen om att läsa Timmarna av Michael Cunningham till nästa träff. En bok, och film, jag varken läst eller sett tidigare så det blir en ny bekantskap. Längtar till nästa träff som går av stapeln i mars!

Kommentera

