Vi kan så mycket mer…

Läste i DN häromdagen, lördag tror jag det var:

”Bibliotekarier vet inte bara allt om böcker…
Stod häromveckan och irriterade mig på en långsam bibliotekarie. Mitt lånekort var försvunnet och jag behövde ett nytt. Ska det ta sån tid?
Varpå bibliotekarien sakta rotar runt (måste hon titta på alla sidor i datorn!) och sen vänligt säger: Du har glömt ditt kort på Plattans bibliotek, står det här.
Där fick jag.
Sensmoral: bibliotekarier vet inte bara allt om böcker, de håller också ordning på låntagarna.”

Kan inte mer än att hålla med.

Kommentera

