Zlatan utlånad

Ja, kanske inte till något annat fotbollslag men väl till en låntagare. Idag fick vi äntligen vårt beställda ex av Zlatans bok till biblioteket. En elev hade redan önskat den så min kollega lade in boken i katalogen, märkte och plastade i ett huj och så var boken utlånad. Efter några timmar hade vi ytterligare tre låntagare, två elever och en lärare, som köade på boken. Hmm, vi köper nog in ett ex till!

Men vad är det som lockar så med boken? Är den bra? Är det bara för att det är Zlatan? Ja, inte vet jag, men jag får väl också ställa mig på kö eller så hoppar jag kön och lånar hem den som e-bok!

Kommentera

