De där citaten…

Måste lämna tillbaka boken Drottningen vänder blad av Alan Bennett i morgon så jag får snällt sätta mig ner och skriva av de citat jag vill ha med mig. Här kommer ett.

”Hon noterade också att en bok alltid ledde vidare till en annan. Nya dörrar öppnade sig vart hon än vände blicken och dagarna räckte inte till för allt som hon ville läsa.” (s.23 i mitt ex)

Detta stämmer väl in på min läsning. Jag läser en bok, blir inspirerad till en annan, läser den och allt som oftast är känslan, jag vill ha mer tid att läsa! Men hur sjutton få till den tiden? Misstänker att många av er har det på samma sätt. Hur hittar ni er lästid? Tips mottages tacksamt.

Kommentera

