Vinterbarn och bandy på schemat

Sitter i vår omtalade arena och tittar på när mina barn tränar bandy. Fick dessutom ta hand om äldsta sonens dator och makens mobil med internetuppkoppling och tjohej varför inte skriva ett inlägg? Så blir det!

Vinterbarn ja, det har jag ett, kanske är det därför han helt enkelt älskar bandy? Vad vet jag, inte är det jag som påverkat honom, tror jag, men jag har lärt mig tycka om sporten och det är ett trevligt gäng med barn och föräldrar och tränare så under vinterhalvåret bor vi vid isen. Att son nummer två också gillar bandy gör det aningen enklare också.

Ytterligare ett vinterbarn handlar Dea Trier Mörchs (hittar inte danska ö på mac’en…) bok om. Jag läste den när jag väntade Johannes för tretton år sedan. Hittade den nyligen i magasinet på jobbet och kände att det kunde vara intressant att läsa om den. Kommer jag att tycka om den lika bra nu som då? Något säger mig att det inte kommer att bli så. Ett antal år har gått sedan dess och jag är inte alls i den fasen i livet nu. Det återstår att se, jag har bara kommit några sidor än så länge.

På baksidan av boken läser man ”Att föda barn är som att resa i främmande land. Så upplevde jag det, då jag under loppet av några få år fick mina egna tre barn. Men det är ett land som skiljer sig från alla andra genom att man inte kan återvända till det. Rädd att detta land annars oåterkalleligen skulle försvinna.” Kanske blir det så denna gången att jag är för långt ifrån ”vara med barn och få barn stadiet” att jag inte tycker lika bra om den som då? Kanske väcker den nya tankar som inte fanns då när allt var nytt och obekant? Jag läser väldigt sällan om böcker men detta skall bli intressant!

Kommentera

