Tänkte på en sak…

Prenumererar på ett gäng bloggar för att få tips, läsa om vad andra läser och bara njuta av vissa inlägg. Visst är det härligt! Vissa dagar är det fler som bloggar om samma bok, antagligen för att det är recensionsdag. Vid andra tillfällen verkar det som att många råkat läst samma bok samtidigt och det kommer många liknande blogginlägg. Jag kände i början av mitt bloggande att jag också ville skriva om de nya böckerna, vara där det händer, men så har det inte blivit. Varför inte det då? Ja, till viss del är det nog på grund av tidsbrist men en annan anledning är att jag känner när många andra redan skrivit om alla olika intryck en aktuell bok ger får jag lite ‘vad skall jag skriva om boken då?’ Detta har lett till att jag väljer att inte skriva om de aktuella böckerna utan gräver ner mig i de inte lika aktuella. En läsupplevelse är det ju oavsett!

Även på jobbet som bibliotekarie märker jag att jag relativt ofta väljer bort de där böckerna som ”alla andra” läser. Typ Twilight, Hundraåringen, Marian Keyes och Kajsa Ingemarsson. Milleniumtrilogin trillade jag dock dit på, några somrar efter den första boken… Den var toppenbra! Ser nu fram emot den amerikanska filmerna. Måtte det bli något att blogga om! Jag hoppas att ni tycker min blogg är läsvärd för jag känner att det med att skriva om lite annat än det senast är min grej.

 

 

Kommentera

