Danmark Danmark

Brukar föredra en bok före tevetittande på kvällarna men nu har det blivit både måndag- och onsdagskvällarna som jag viker åt tv-serier. På måndagar är det den danska Den som dräper och onsdag är det svensk-danska samarbetet Bron. Båda är helt okej, Den som dräper är lite väl häftig tycker jag. Mycket mord, blod och äckel men jag vill ändå se vidare. Bron är mer mystisk  klurig och jag förundras över alla händelser som troligen har ett samband. Båda serierna är väl värda att se och det blir ytterligare ett gäng kvällar i soffan precis som på Mordkommissionens tid. Danskarna är duktiga på att göra polisserier!

Sedan är det väl dags att ta tag i något annat med avsändare Danmark. Kanske Sara Blaedels Aldrig mera fri? Vad den handlar om kan du läsa här . Jag har tidigare läst Pulver, Kalla mig prinsessa och Bara ett liv och de är bra! Och så har vi ju Gretelise Holm och hennes Ministermordet. Det blir en spännande ”krimi”-höst som de säger i Danmark.

Kommentera

