Grattis Herr Tranströmer!

Är ingen tidigare läsare av Tomas Tranströmers diktande men nu fick jag snällt ta fram min Svensk dikt – från trollformler till Lars Norén och se där hittade jag några rader som föll mig i smaken direkt. Följande är ur dikten Genom skogen.

Det regnar över mina tak.
Jag är en stupränna för intryck.

I och för sig taget ur sitt sammangang men det slog an något hos mig. I morgon lånar jag hem en hel diktsamling tror jag, det får bli helgens läsning.

One thought on “Grattis Herr Tranströmer!

  1. Ping: Bokslut 2011 | Den var bra

Kommentera

