En dåre fri

Nästa på tur – En dåre fri

… av Beate Grimsrud. Vaknade i morse av blixt och dunder. Åska i september är väl inte så vanligt? Kunde inte somna om så jag grabbade tag i nästa bok i högen och vips hade jag läst femtio sidor och fast var jag! DEt känns som en bok jag skulle kunna läsa på en dag, om bara tiden funnits.

Boken handlar om Eli som vad jag tror lider av schizofreni, om inte annat så av någon form av psykisk sjukdom. Än har jag bara träffat Espen och hennes terapeut Jonatan som kommer hem till henne för att hjälpa henne leva sitt liv. Boken verkar så underbart bra men också sorglig. Jag skulle vilja läsa hela dagen men en uppgift i kursen jag läser måste skrivas ihop först. Sen skall jag lära känna Eli och alla de andra bättre!

2 thoughts on “Nästa på tur – En dåre fri

  1. Jag läser också En dåre fri just nu. Fastnade för den direkt när jag började läsa. Jag har nu läst ca 200 sidor och jag vill fortfarande läsa den varje ledig stund jag har.

Kommentera

