Varierad läsning i höst

Sökte fem kurser i våras och kom in på fyra av dem, den femte blev inställd. Kruxet de sista veckorna har varit att bestämma vilken av kurserna jag skall satsa på. Jag har läst kursplaner, jämfört litteraturlistor, funderat på vilken kurserna som kan tänkas ge mig mest, både här och nu och i en framtid. Valet föll till slut på en nätbaserad distanskurs vid Umeå Universitet, Digital kompetens och lärande 15 högskolepoäng på halvfart.

Det ska bli intressant, det är inte första gången jag läser en kurs parallellt med jobb, familj, barnens fritidsaktiviteter och annat men det skall nog lösa sig. Det jag misstänker att jag får prioritera bort mest är den vanliga läsningen. Usch, vad jobbigt! Kursen kör igång 5 september så jag har ännu ett antal skönlitterära dagar framför mig, gilla gilla!

Kommentera

